Sok pohár vízzel töltve egymás után.

Amikor állandóan száraz a szánk, vagyis egyfolytában szomjasok vagyunk, az nemcsak esztétikailag nem nyújt szép látványt – hiszen ilyenkor az ajkunk is többnyire száraz és cserepes –, de a lehelet is bűzössé válhat és más betegséget is jelezhet, ha a szervezetünk állandóan riadót fúj, és azt üzeni nekünk, hogy dehidratáltak vagyunk.

A só mint főbűnös

A só és a sós ételek is okai lehetnek annak, ha valaki állandóan szomjas. A só ugyanis vizet von el a szervezettől, vagyis dehidratálttá teszi azt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre még ma!

Töltse ki a feliratkozó formot, hogy naprakész információkkal láthassuk el Önt.

A testedzés és a vízhiány

Az csak természetes, ha sokat mozgunk, legyen szó futásról, kerékpározásról vagy erősítő edzésről, akkor megizzadunk. Ha izzadunk, akkor vizet veszítünk, amelyet érdemes minél hamarabb pótolni, hogy ne alakuljanak ki szomjúságérzettel járó tünetek, melyek a dehidratáció következményei.

A napsütés hasznos, de veszélyes is lehet

Ha túl sok ideig tartózkodunk a napon és közben nem veszünk magunkhoz folyadékot, akkor is lehetünk szomjasak. Amikor odakint dolgozunk a kertben vagy bármi mást csinálunk, jól tesszük, ha félóránként-óránként megiszunk két-három deciliter folyadékot.

Diabéteszt is jelezhet

Egyes betegségek egyik figyelmeztető jele is lehet, ha állandóan szomjasok vagyunk. A cukorbetegség is egy olyan betegség, amelynek kezdeti tünetei között szerepel az állandó szomjúságérzet, mely akkor sem csillapodik, ha ittunk. Ha a szomjúság mellett a fokozott vizeletürítés és a homályos látás is megjelenik, akkor nagy valószínűség szerint a cukorbetegség kialakulásáról lehet szó, de ezt csak laboratóriumi és egyéb vizsgálatokkal lehet százszázalékosan igazolni.

Amikor nem termelődik elegendő nyál

A korlátozott nyáltermelés is oka lehet a száj állandó szárazságának. Ilyenkor a nyálmirigyek nem termelnek elegendő nyálat, emiatt szájszárazság alakulhat ki.

A vérszegénység is az okok között szerepelhet

A vérszegénység kórossá is válhat. Ilyenkor nemcsak szájszárazság alakulhat ki, de a vérszegény személy állandó szédüléssel is szembesül.

A gyógyszerek is lehetnek az okai

Sok esetben egyes gyógyszereknek is lehet olyan mellékhatása, mint szájszárazság. Ilyenek például az antidepresszánsok, de a magas vérnyomásra szedett gyógyszerek is okozhatnak ilyen tünetet.

Szóljon hozzá a cikkhez!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*