fbpx

Így előzhető meg az őszi és a téli hajhullás

Fiatal hölgy a természeteben kibontott hosszú hajjal.

Ősszel és télen sokan tapasztalhatnak hajhullást. Az életmódunk, a stressz, a nem megfelelő táplálkozás, a száraz levegő, a hormonális változások mind okai lehetnek a hajhullásnak. Cikkünkben néhány olyan okot sorolunk fel, amelyek felelőssé tehetők a hajvesztésért.

A kozmetikai termékekben olyan anyagok is találhatók, amelyek hosszú távon károsítják a fejbőrt és a hajhagymákat. Gondoljunk csak bele, megmossuk samponnal a hajunkat, majd balzsamot kenünk rá, majd jönnek a hajformázók, ezek pedig mind tele vannak kemikáliákkal.

Ezek a termékek hosszú távon roncsolják a hajat és nem hagyják a fejbőrt kellőképpen lélegezni. Ha szeretné, hogy még idősebb korában se keserítse meg az életét a haj ritkulása és hullása, úgy használjon természetes anyagokat a hajápolás során.

Iratkozzon fel hírlevelünkre még ma!

Töltse ki a feliratkozó formot, hogy naprakész információkkal láthassuk el Önt.

A hajszárító meleg levegője is árt a hajnak, ami hozzájárulhat a haj korai hullásához. A meleg levegő szárazzá, sprőddé és töredezetté teszi a hajkoronát, így csak akkor használjuk, ha feltétlenül muszáj.

A nem megfelelő táplálkozás, az egyoldalú étkezés, a fogyókúra is a kiváló okok közé sorolható, hiszen ilyenkor nem jut elegendő tápanyaghoz a szervezetünk, így a hajunk nem kapja meg azokat az alapvető vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek szükségesek az egészséges működéséhez.

A dohányzás az egyik legkárosabb szokás, hiszen a nikotin mellett 4000 rákkeltő anyagot is tartalmaz. Egy kutatás során megállapították, hogy a dohányfüst még a hajhagymákat és a szőrtüszőket is károsítja, így ez akár jelentős hajvesztést is okozhat.

A mértéktelen alkoholfogyasztás sok szervet károsít, leginkább a májat, ami kihatással lehet a haj pigmentációjára és a növekedésére is. Az alkohollal is jobb a mértéket tartani, mert ami kis mennyiségben egészséges, nagyobb mennyiségben már károsan hathat a szervezetre.

A stressz mindenre rányomja a bélyegét, így a sejteket és a szerveket is károsítja, lelki és testi betegségeket, sőt még hajhullást is okozhat.

Ez a probléma néhány gyógyszer mellékhatásaként is kialakulhat  Amennyiben az Ön gyógyszereinek is van ilyen következménye, feltétlenül konzultáljon kezelőorvosával, hogy lehetséges-e kiváltani másik készítménnyel.

1 hozzászólás

  1. Pozsonyi Ferencné

    Én egyszerűen egyik napról a másikra “tar kopasz lettem”. Fodrászhoz egy helyre járok havonta, mostanában ritkán a covi miatt,csütörtökön 18-án kaptam az első COVI inj,Pfizer, majd 19-én az ovos nem a hajam miatt sürgősen beutalt a korházba,péntek este, de jobban lettem így nem mentem be. Elözö héten kivizsgáltak,vér vétel, gyomor tükrözés ultrahang, de de komoly baj nem volt! Sajnos naponta 2 x ettem, ezért sok savat kihánytam, így az étkezést apródonként folytatom. Mit tegyek, vagy tehetek, 90 éves leszek augusztusban,Jobb itthon mint a nálam súlyosabb betegek között lenni.

    Soha nem hullott a hajam, most meg napok alatt, utóbb,már tasakba gyűjtöttem! Senki nem lett ilyen,mint én a hajnélküli újszülöttt! Semmijen különös gyógyszert nem szedek, Béres Kalciumot, 3000 D vit., C vit. A+E vi.t pár hete hetente összesen 3 darabot Hova menjek ilye járvány idején.

Szóljon hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük